Jumaat, 7 Januari 2011

kaedah kajian

5.0  Kaedah  kajian
Untuk  mendapatkan  maklumat  saya  telah  menggunakan  empat  kaedah  kajian  iaitu:
o    Pemerhatian
-          saya  telah  memerhatikan  secara  keseluruhan  (tempat,daerah,negeri)  iaitu  tempat  kajian  dijalankan.  Pemerhatian  saya  tertumpu  kepada  pola migrasi  yang  berlaku  di  (tempat,daerah,negeri) 

o   Temu  bual
-          Saya  telah  menemubual  beberapa  orang  penduduk  kampung  untuk  mengetahui pendapat  dan pandangan  mereka  tentang  migrasi  di  kampung  saya.

o   Soal selidik
-          saya menyoal  selidik  seramai  20  orang  responden  untuk  mendapatkan  maklumat menggunakan  borang  soal  selidik  seperti  di  dalam  lampiran.

o   Rujukan
-          saya  dan  rakan  kajian  juga  membuat  rujukan  di  pusat  sumber  untuk mendapatkan  maklumat  tentang  migrasi  penduduk.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan